vrijdag 29 januari 2016

DIY oorbellen 20's stijl / earrings style 20's

DIY oorbellen 20's stijl / earrings style 20's

Een tijd geleden kocht ik zeer schoon oorbellen op een rommelmarkt. Ik viel toen vooral voor het mooie tussenstuk maar ik vond ze eigenlijk helemaal wel mooi en overwoog om ze gewoon zo te laten. Maar ze bleken heel erg lang en dat stond me niet zo goed en was bovendien heel onhandig.

A while ago I bought gorgeous earrings at a flea market. I especially loved the center piece but they where beautiful the way they were. But when I tried them on, I found them way to long to be beautiful on my ears and they weren't comfortable to wear.

Dus heb ik ze toch maar afgebroken en met de onderdelen heb ik 2 paar andere oorbellen gemaakt. 

So I decided to dismantle them and with the pieces I made 2 new pairs of earrings .

Vandaag laat ik het paar zien dat ik maakte met de mooie tussenstukken. 
Van het uiteindelijke eindresultaat ben ik zeer tevreden. Ik wist op voorhand al wel hoe ik de hangertjes onderaan wilde maar de ring bovenaan was een ingeving die ik kreeg tijdens het maken en ik vind ze daardoor extra mooi geworden :).

Today I show you the earrings I made with the beautiful spacer. 
I am very happy with the result. I knew before I made them how I wanted to make the downside of the spacer. But the ring at the top was an idea I got while making them and I think they became extra beautiful that way.



BENODIGDHEDEN/SUPPLIES :
materiaal : 
- 2 tussenstukken met 2 oogjes bovenaan en meerdere oogjes onderaan
- 18 gefaceteerde kleine glaskraaltjes
- 18 rocailles 
- 2 bloemenkraaltjes
- 2 metalen ringen. De grootte hangt af van de grootte van je tussenstuk.
- 2 oorhaakjes
- 18 nietstiften
- 4 open ringetjes 
gereedschap :
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
-  kniptang


material :
- 2 spacers with 2 eyes on top and 11 eyes at the bottom
- 18 small faceted glass beads
- 18 seed beads 
- 2 flower beads
- 18 head pins
- 2 metal rings. Their size depend on the size of the spacers.
- ear wire
- 4 jump rings
tools :
- 2 flat nose pliers
- round nose pliers
- cutting pliers

DIY oorbellen 20's stijl / earrings style 20's

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg een rocaille en een facetkraaltje aan een nietstift en maak er een oogje aan. Doe dit 4 keer.

Thread a seed bead and a faceted bead onto the head pin and make a loop at the end . Do this 4 times.



Doe nu het omgekeerde : rijg een facetkraaltje en een rocaille aan een nietstift en maak een oogje. Doe dit ook 4 keer.

Now the opposite : thread a faceted glass bead and a seed bead onto a head pin and make a loop at the end. Do this 4 times.


Rijg een bloemetje, een facetkraal en een rocaille aan een nietstift en maak er een oogje aan.

Thread a flower bead, a faceted glass bead and a seed bead onto a head pin and make a loop at the end.


Alles samen heb je dan dit ...
When done you have this ...


Hang de net gemaakte hangertjes aan het tussenstuk.
Het bloemetje komt in het midden en daarnaast telkens 2 hangertjes met de rocailles onderaan. Daarnaast vervolgens telkens nog 2 hangertjes in omgekeerde richting. Ik liet de laatste oogjes van het tussenstuk vrij omdat dat mooier bleek te zijn.

Attach the bead pendants onto the spacer.
The one with the flower in the middle, at each side 2 with the rocailles at the bottom and 2 with the faceted bead on the bottom. I didn't attach anything on the outside eyes of the spacer because that looked more beautiful. 


Open een ringetje zoals hier beschreven en hang dit aan 1 van de bovenste oogjes van het tussenstuk. Hang er ook de ring aan.
En doe dat ook met het 2de ringetje, dan heb je dit ...

Open a jump ring and attach the upper side of spacer and the big ring. Repeat this on the other side of the spacer .

Bevestig tenslotte nog het oorhaakje en de eerste bel is klaar.
Attach ear wire and number one is finished.


En als je er dan nog 1 maakt, dan heb je er 2 ;).
When you make another one, you have a pair :).

DIY oorbellen 20's stijl / earrings style 20's

Meer juwelentuts met deze tag ...
More English tuts here ...

  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

12 opmerkingen:

  1. Datmiddenstuk is net een glas-lood-raampje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, schitterend! Zoveel mooier dan oorspronkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden. Leuk om oorbellen zo aan te passen. In de foto van de garenbol zie ik steeds weer andere beelden. Een bril, een snor, een dame. 2 dames (fantasie te over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! Leuke serie foto's van het maakproces.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources
    back to your site? My website is in the exact same
    area of interest as yours and my users would genuinely benefit
    from a lot of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Thanks
    a lot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is an especially lovely re-do of a design. Proves that a curatorial eye makes a difference in design! Thanks for playing along with me and the Earrings Everyday monthly challenge! Enjoy the day! Erin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Really pretty soft purple and such a nice re-do!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Two pairs out of one. I love it. Well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love how you reinvented the earrings. They look really chic and beautiful now

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Total makeover! And, yes, the ring on top gives it more pizzas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, you rocked these!! Loveeee them so much!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com