donderdag 1 december 2011

een straffe madame in een schoon gebouw....

Ben je ooit in zaal de Roma geweest in Borgerhout ?
Als je de kans krijgt moet je dat zeker eens doen!

een straffe madame in een schoon gebouw....

Deze oud theaterzaal/cinema stond jarenlang te verkrotten.
Maar het is een goed voorbeeld van wat er met zo'n prachtige oude gebouwen kan gebeuren als een paar mensen daar hun schouders onder zetten.

een straffe madame in een schoon gebouw....

Met weinig middelen, veel enthousiasme en veel vrijwilligerswerk is ze al een tijd terug in gebruik.
Ik heb er al een paar mooie dingen mogen zien...
En ze is misschien niet in haar oude glorie herstelt, ze is wel wondermooi...
Wat ook mooi is, is dat ze een nieuwe dynamiek in de buurt bracht.
schoon verhaal eigenlijk, dat van de Roma...

een straffe madame in een schoon gebouw....

Enkele dagen geleden was ik er weer.
Ik had namelijk kaarten voor Yael Naim, me tot dan eigenlijk niet echt bekend.
Maar ik heb een ontdekking gedaan !

Ze vertelde dat ze opgroeide in Tel Aviv en later naar Parijs trok.
Ze vertelde heel wat, ze is zelf heel goed in verhaaltjes zonder einde zei ze.
Ze heeft een heel krachtige warme toonvaste stem.
een collectie toffe songs...
en goei muzikanten...
Ook veel humor trouwens...
Ze keek een beetje op roodkapje zonder rood kapje vond ik ...
een speels meiske met veel talent....
Alleen : haar kleed was heel mooi, maar ze had er wat last mee : een strapless dress als je staat op te treden is niet altijd ven handig...
Die moet steeds opgetrokken worden :)


een straffe madame in een schoon gebouw....
En toch kende ik nummers van haar zonder het te beseffen...
ik had ze al vaker op de radio gehoord.
en volgens mij kennen jullie ze ook...
luister maar eens :








4 opmerkingen:

  1. De Roma, we hebben er al yoga beoefent, al naar optredes geweest.. het is een mooie zaal.

    En Yaël ken ik vooral van "New Soul" omdat het op mijn I-pod staat. Ik vind het een zalig liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een fantastisch initiatief ! Wat soms een paar mensen kunnen verwezenlijken, doet me steeds denken aan het verhaal van de steen in de rivier, door 1 steen in de rivier te veranderen gaat de rivier anders lopen. De Roma ik kom er ook graag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig gebouw!!! vanavond ga ik eens rustig de tijd nemen om de liedjes van Naim te beluisteren, want nu is mijn middagpauze alweer om en moet ik weer richting werk vertrekken. groetjes en prettig weekend, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb eindelijk tijd gehad om de liedjes te beluisteren, ik hou helemaal van dit soort muziek, I love Yael Naim!!!!! De song New soul kende ik wel (is trouwens één van mijn favorieten), maar wist niet door wie die gezongen werd! Nu ken ik eindelijk haar naam, bedankt! :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com