dinsdag 19 december 2017

Parijs: relaxen aan de Seine

Parijs: relaxen aan de Seine

Ik hang graag rond aan de Seine. Er is daar - in de zomer toch - vanalles te beleven. 


Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Je kan er mooie foto's maken van feeërieke zonsondergangen over het glinsterend water en de mensen die er rondlopen zijn allemaal aan het genieten. 

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Afgelopen zomer was er daar allerlei animatie voorzien. 

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Zo was er ook hier (net als hier)  waterverneveling om de zonverhitte mensen te verkoelen.

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Het is ook een heerlijke plek om gewoon wat te zitten en te mijmeren over alles waar een mens blij van wordt. 

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Al durf ik dat precies niet zo dicht bij de rand van het water... . Jullie wel? 

Parijs: relaxen aan de Seine

Op het einde van wat al een heerlijke zwoele zomernamiddag was geweest, botste ik ineens op een feestelijke groep mensen die op een klein dansvloertje een danske aan het placeren waren op opzwepende tonen van wat een plaatselijke DJ uit zijn boxen liet knallen. 

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Ik werd er zowaar door meegesleept en het gevolg is dat ik nu voor de rest van mijn leven kan nagenieten van 'die keer dat ik met de zon op mijn snuit aan het dansen was aan de oever van de Seine hartje Parijs'. 
Daar zijn geen foto's van. Gelukkiglijk misschien wel zelfs :) . Maar het zit wel onuitwisbaar in mijn geheugen. 

Parijs: relaxen aan de Seine
Parijs: relaxen aan de Seine

Ondertussen tel ik de dagen af naar de moment dat ik weer op die plek sta te genieten met mijn fototoestel in de aanslag. Dat is niet veel nachtjes slapen meer! Joepie!!!!

Parijs: relaxen aan de Seine


2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com