zondag 25 februari 2018

DIY oorbellen/earrings 'Mondriaan'

gratis diy voor oorbellen / Free diy for making your own earrings

Al rommelend in mijn voorraad kralen op zoek naar inspiratie voor een paar nieuwe oorbellen, stuitte ik op deze vierkante kralen. Ze lagen uitgestald op een witte ondergrond en ik vond dat zo schoon dat ik er foto's van nam.

While rumbling around in my bead stash I found these square beads. I lay them on top of a white surface and that was so beautiful I had to make some pictures.



Zie je die kleine gekleurde puntjes? En dat ijsblokjesachtig omhulsel van de gekleurde kern? En de mooie mondriaankleuren? Schoon hé!

Look at these tiny colored point! And that ice cube like surrounding of those Mondriaan colored centres! Isn't that beautiful?



Ik had ze al een lange tijd liggen en had ze bewust nog niet gebruikt omdat ik er liever een armband vn wilde maken. Dat was toch het plan toen ik ze uitpakte uit de doos die ik kado kreeg van een gulle gever die ik nog steeds erg dankbaar ben voor dat royaal kado dat toen zomaar in mijn schoot gevallen kwam.
Maar toen ik ze zo ineens terug tegenkwam, besloot ik er toch oorbellen mee te maken. Het werden 2 paar en dit is nummer 1.

I had them for a while now but I  kept them apart for a bracelet. I got them as a gift and I'm still so grateful for that generous donation I got from a woman I don't know.
But now found them again I decided to make some earrings with them and today I show you the first of the two pairs I made with this gorgeous material.

gratis diy voor oorbellen / Free diy for making your own earrings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal
  • 2 x 3 vierkante kralen met mondriaankleurige kern
  • 2 x 1 muntvormige kobaltblauw glazen hangertje
  • 2 x 1 kegelvormig doorschijnend glaskraaltje
  • 2 x 3 doorschijnende rocailles, groot genoeg om niet in de gaten van de grote kralen te verdwijnen
  • een nietstift of kettelstift
  • oorhaakjes

gereedschap

material
  • 2 x 3 square beads in Mondriaan colors
  • 2 x 1 coin shaped kobalt blue glass beads
  • 2 x 1 cone shaped cristal glass bead
  • 2 x 3  cristal seed beads
  • 2 x 1 head pin or kettle pin
  • ear wire
tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje aan het uiteinde van de nietstift of open het oogje van de kettelstift en hang het muntvormig kraaltje er aan.

Make a loop at the end of the head pin or open the loop of the kettle pin and attach the coin shaped bead.


Rijg afwisselend een vierkante kraal en een rocaille. Na de derde vierkante kraal rijg je het kegelkraaltje aan en vervolgens de derde rocaille.

String a square bead and a seed bead. Repeat that 2 times and string a cone shaped bead before stringing the last seed bead.



Maak een gesloten oogje.

Make a wire wrapped loop.


Bevestig het oorhaakje en bel 1 is klaar.

Attach ear wire and earring nr 1 is done.



Maak er nog eentje en klaar...

Make another one...


gratis diy voor oorbellen / Free diy for making your own earrings


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com